top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאסף הוכמן

כשהמזוודה לא מגיעה... שאלות, תשובות וטיפים חשובים. המדריך לתביעות כבודה.

עודכן: 21 בפבר׳ 2020

בכל שנה,למעלה מ20 מליון מזוודות ברחבי העולם נאבדות,נגנבות או מתעכבות.

הסטטיסטיקה בנתב"ג, שהינו אחד משדות התעופה המסודרים בעולם, עומדת היום על

כ-2 מזוודות על כל 1000 שעוברות בשדה.


אז מה עושים כאשר המזוודה לא מגיעה,את מי תובעים,כמה מקבלים ואיך מתנהלים מול הביטוח?


ראשית, חברת התעופה הינה האחראית הישירה לכבודה שלכם,וע"פ סעיף 22 לאמנת מונטריאול היא מחוייבת לפצות אתכם על אבדן,נזק או גניבה עד לסכום של 1600$ בנוסף,ברוב ביטוחי הנסיעות קיים גם רכיב של ביטוח לכבודה,עד לסכום של בין 2000 ל 2500$ ,משתנה מחברה לחברה. בנוסף,במידה והמזוודה שלכם מתעכבת למעלה מ12 שעות(בחלק מהפוליסות 24 שעות),תקבלו מחברת הביטוח סכום של כ150$, לקניות של מוצרים בסיסיים והשלמות נחוצות.


לא הגיעה המזוודה,מה עושים?

יש ללכת מיד לדלפק של חברת התעופה שעימה טסתם ולהודיע על מזוודה חסרה.את התצהיר שקיבלתם יש לשלוח מיד לחברת הביטוח.מעכשיו מתחילות להיספר 12 שעות עד לקבלת הפיצוי הראשוני. עכשיו תתבקשו לערוך רשימה של כל הציוד שאבד,כולל העלות הכספית.במידה והמזוודה לא תמצא,כך יחושב סכום הפיצוי. יש למלא את הרשימה בתום לב ובגילוי מלא ולא לנסות לנצל את המצב ,שהתביעה מול החברה תתנהל במהירות. חברות התעופה מודעות לכך שישנם אנשים שמנסים לנצל מצבים שכאלו. במידה ולא נמצאה המזוודה תוך שלושה שבועות,חברת התעופה מחוייבת לפצות אתכם בהתאם לרשימה שהגשתם ועד לסכום כולל של 1600$. במידה והפיצוי שקיבלתם נמוך מהערך הממשי של האבדן,חברת הביטוח תפצה אתכם על ההפרש ועד לגבול של בין 2000ל2500$


מה זה פחת ?!?

בחישובי ערך מוצרים בתביעות של רכוש,מורידים מערך המוצר את שווי הערך של הבלאי.לרוב זה נע בין 30ל60% ירידת ערך. לדוגמה,אם נניח רכשתם שק שינה איכותי ב1000 ש"ח והוא אבד ,שווי ההחזר יהיה בין 400 ל700 ש"ח. טיפ חשוב !!! ,במידה ורכשתם לקראת הטיול שק שינה איכותי,או כל דבר אחר,שימרו על הקבלות המקוריות וכך במידה והמטען יאבד-תקבלו את הערך המלא ללא פחת.


המזוודה הגיעה אבל ניזוקה,מה עושים?

גם פה התלונה מוגשת כנגד חברת התעופה ובמידה והפיצוי המגיע נמוך משווי התיקון או במקרים של טוטאל לוס,חברת הביטוח תשלם את ההפרש. ההבדל היחידי הוא שבמקרה שכזה אתם יכולים לתעד את הנזקים ולכן צלמו כמה שיותר.


גנבו לי את הדרכון,מה עושים?

ביטוח הנסיעות שלכם מכסה את האבדן הזה,ומשלם סכום פיצוי שנע בין 100 ל200$ בעבור שחזור מסמכים. בשביל להגיש תביעה אתם צריכים תצהיר מהמשטרה על אבדן הדרכון.



מה מכסה ביטוח הכבודה?

ברוב חברות הביטוח מכוסים: מתכות יקרות, יהלום, אבני חן ותכשיטים,שעון, דברי חשמל אלקטרונים או אופטים (למעט מצלמה, מחשבים ניידים ו/או מחשבי לוח או כל דומה לזה),כלים מוסיקליים, וחפצי קודש, פריטי לבוש והלבשה תחתונה ונעליים בלבד. במספר חברות ביטוח נכללת גם מצלמת ווידאו.


מה לא מכוסה בביטוח הכבודה?

כסף מזומן, המחאות מכל סוג, בולים,כרטיסי אשראי, שחזור מסמכים כלשהם למעט דרכון,תוכנת מחשב, דיסקטים, תקליטורים,כרטיסי זיכרון, Key On Disk וכל רכיב זיכרון שהוא, תוכנות מפות למכשירי ניווט וכל תוכנה אחרת מכל מין וסוג לכל מכשיר אלקטרוני או ממוחשב ותוכנות הפעלה.מכשיר טלפון סלולארי ואביזריו.כרטיסים או ואוצ'רים או אישורי כניסה למיניהם,סוללות מכל מין וסוג.מחשב נייד או מחשב לוח ,טאבלט ,כולל אביזרים נלווים.מצלמה ואביזרים, לרבות עדשות. משקפיים, עדשות מגע, מכשירים רפואיים,תרופות לסוגיהן, שיניים תותבות, מכשירי שמיעה ותרופות,בשמים, מוצרי פרפומריה, כלי איפור,מוצרי טבק למיניהם ואביזריהם.

ניתן להרחיב את הביטוח בתוספת פרמיה גם על מצלמה,מחשב ופלאפון,לא תמיד זה משתלם.


איך תכלס מגישים תביעה לחברת הביטוח?

יש למלא טופס תביעה של חברת הביטוח יש לצרף דוח מחברת התעופה/ביקורת גבולות/משטרה לצרף רשימת ציוד כוללת עלויות הציוד לצרף קבלות מקוריות עבור ציוד חדש צילום ת.ז צילום צ'ק מבוטל או אישור ניהול חשבון בנק


מה אפשר לעשות בשביל לצמצם נזקים?

-לרכוש את ביטוח הנסיעות מסוכן ביטוח,שינהל בעבורכם את הבירוקרטיה. -להכין רשימת ציוד מלאה עוד לפני הטיסה. -להכין קיט מסמכים מסודר שבו יש צילום צ'ק מבוטל,צילום ת.ז. וצילום הקבלות של הציוד,ולשלוח אותו לעצמכם במייל-ככה שתמיד יהיה לכם את המסמכים בנגישות -להכין קיט מסמכים ובו צילום ברור של הדרכון שלכם ושל הויזה,ולשלוח לעצמכם במייל-ככה שתמיד יהיו לכם המסמכים הללו בהישג יד.רוב המלונות לא יתנו לכם חדר בלי דרכון וויזה.


ט.ל.ח. כותב מאמר זה הינו סוכן ביטוח פנסיוני מורשה משרד האוצר.כל הזכויות שמורות לאסף הוכמן מספר רשיון 33654252 . כל המידע המובא במאמר זה נגזר מפוליסות ביטוח נסיעות ותביעות כבודה כנגד חברות תעופה

65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page