top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תאסף הוכמן

חילוצים במסוק או - ’איך להמנע מהעוקץ הנפאלי‘

עודכן: 18 בפבר׳ 2020

ט.ל.ח כל הזכויות שמורות לאסף הוכמן סוכן ביטוח/TRIPINSUR כל המידע נכתב לאחר התמודדות עם מקרי חילוץ מרובים והיכרות אישית עם השטח


כל עונה בנפאל מפונים מאות מטיילים במסוק ,הרבה פעמים שלא לצורך. הנפאלים פשוט למדו שזו עוד דרך בעבורם לייצר כסף-ומי שסופג את הנזק בסופו של יום הם המטיילים עצמם שהתשלום עבור המסוק מתגלגל חזרה אליהם. הזמנת מסוק אמורה להתבצע אך ורק דרך חברת הביטוח או חברת החילוץ ,או בתיאום עימם.לא בשום דרך אחרת. כך עובד העוקץ: קבוצות נגררות ויוצאות מאוחר כך שימצאו עצמם באמצע הדרך כשיורד היום ומתקרר. זה יכול להיות גם עקב מעידה או פציעה קלה של אחד המטיילים , או שזה יכול להיות סתם כהצעה-מעבר מעל הפס התשלום סמלי. כך או כך ,לחץ מסויים מתחיל להיות מופעל על המטייל באותו הרגע. דברים כגון : ”אנחנו לא נספיק להגיע“ ,“אתה מעכב את הקבוצה“,“יש לך היפותרמיה“ וכו וכו כך שהשורה הסופית היא - ”אני לא ממשיך אתך כך,חייבים להביא מסוק“(...או שאת/ה נשאר פה לבד בעצמך באמצע הטרק). המטייל מוצא עצמו במצב חסר עונים וביידים של הפורטר ובאורך פלא הפורטר המודאג כבר הקפיץ מסוק(באופן מקרי לחלוטין של מכר או קרוב משפחה שלו) בעבר החשבון כבר היה מועבר ישירות לחברות ביטוח אך היות ובחברות הביטוח עלו על הטריק ודוחות ישר את הדרישות המקומיות,מי שמקבל בסוף את החשבון של המסוק הוא המטייל עצמו-ישירות שם בשטח,ובמידה והחילוץ אכן לא היה מוצדק,גם העלות שהמטייל נדרש לשלם נמוכה משמעותית מעלות סטנדרטית של הזמנת מסוק.

המטייל משלם את החשבון בהבטחה מקומית שהביטוח יחזיר לו כשישוב לארץ ,אך בשובו ארצה - חברת הביטוח מסרבת להחזיר כספים היות והחילוץ לא בוצע בתיאום עימה כפי שנדרש בפוליסה. חשוב לי לציין - חברות ביטוח לא משחקות משחקים עם חיי אדם. כאשר ישנה הצדקה ממשית,אף אחד לא יעמוד בדרך המסוק והמימון עליו אך לא כל מקרה מצדיק מסוק ולכן יש לשים לב לדברים הבאים: -לא תמיד יש צורך וגם לא תמיד ניתן להשתמש במסוק. תנאי השטח ומזג האוויר מכתיבים את המציאות. גם ג‘יפ או אפילו חמור נחשבים כאמצעי לחילוץ ולפעמים הם יעילים ומהירים יותר. -במידה ונפגעתם אך אתם עדיין עומדים(שבר ביד נניח),חברת הביטוח תתעדף חילוץ בג‘יפ או סוס או חמור. חשוב לזכור,זה לא לונה פארק. יש מספר מצומצם של מסוקים פנויים ואולי מישהו שבאמת זקוק למסוק לא יקבל אותו אם המסוק עסוק בפינוי של אדם שלא במצב חמור. לפעמים גם המטייל עצמו לא במצב פיזי טוב לחילוץ מוסק כך שעליה לגובה תזיק לו. כך או כך,המצב חייב להיות מנוהל ע“י צוות חילוץ מהארץ שמיומן ומצוייד ברופאים מומחים לנושא 24/7. -לדאוג תמיד לצאת מוקדם בבוקר שתגיעו לנקודת הקאמפ מוקדם כשעוד השמש במרכז השמיים. -לא לצבור יותר מ500 מטר גובה ביום בשביל להימנע ממחלת גבהים. -לקחת כדורים למחלת גבהים בהתאם לייעוץ רפואי במרפאת המטיילים. -לא להילחץ מהפורטרים.לדאוג תמיד להיות בשליטה.

במידת הצורך - לפנות ישר או לחברת הביטוח ,או לחברת החילוץ ,או לסוכן הביטוח. נכון,לא תמיד יש אינטרנט.אבל טלפון רגיל יש.ככה הפורטרים מזמינים את המסוקים. אם אין ברירה-פשוט לשלם למישהו כמה מאות רופי בשביל לעשות שיחה לארץ ולהודיע על המקרה.זה עדיף מלהיתקע עם חשבון מסוק של כמה אלפים של שקלים. - *** מומלץ לצאת עם לפחות סים אחד שמוטען בו זמן אוויר לשיחות *** - *** לפני היציאה לטרק מומלץ לעשות סלפי עם כל מי שיוצא עמכם ולתייג אותו בתמונה ולהעלות לרשת החברתית רשתות חברתיות היום הן עוד כלי שימושי באיתור וחילוץ - *** בשום פנים ואופן לא להתפצל/לדחוף קדימה או לחתוך פינות.סיטואציות בהרים יכולות להתדרדר במהירות טלפון מוקד חירום חיליק מגנוס 972-3-6006505+ טלפון מוקד סיטל בינלאומי למבוטחי כלל ביטוח 972-3-5783050 טלפון מוקד רסקיו 1 הראל 669 למבוטחי הראל 972-3-7547669

50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page