חיפוש
  • אסף הוכמן

הארכת תוקף ביטוח ונוהל הגשת תביעת נסיעות לחול

עודכן ב: 18 פבר 2020

ט.ל.ח.

כותב המדריך הינו סוכן ביטוח מורשה משרד האוצר,כל הזכויות שמורות לאסף הוכמן מספר רשיון 33654252


הארכת תוקף:


טיולים במזרח מאוד גמישים,דוחים טיסות ומאריכים את השהות. צריך לזכור תמיד להאריך את תוקף הביטוח לפני שהוא מסתיים. רוב חברות הביטוח לא עושות בעיות בהארכת תוקף ביטוח. יחד עם זאת,לפעמים יש צורך במילוי של טופס.לרוב,כל הסיפור מסתכם בשיחת טלפון למוקד השירות. יש לשים לב שלא כל חברות הביטוח שמחות לבטח מעל 180 יום.גם אם נציג מכירות אמר שכן. תמיד טוב לרכוש דרך סוכן עצמאי שיודע בוודאות אם חברה תסכים או לא תסכים לבטח לתקופה ארוכה.



סמנו לעצמכם תזכורת ביומן,כחודש לפני תום הביטוח.לא תמיד ישנה זמינות קווית וחבל לדחות דבר שכזה לרגע האחרון.ישנן חברות שלא יסכימו להאריך תוקף ביטוח אם הוא כבר פג(אפילו אם מדובר ביום אחד)

להארכת תוקף יש לציין ת.ז/מספר פוליסה מספר כרטיס אשראי צילום צ'ק מבוטל או אישור ניהול חשבון בנק

הגשת תביעה.


בכל מקרה שיש צורך בטיפול רפואי,יש ליצור ישר קשר עם חברת הביטוח וליידע אותה. יש לציין לאיזה מרכז רפואי מתפנים ולתת לחברת הביטוח מספר טלפון ליצירת קשר,ע"מ שיוכלו לשלם למרכז הרפואי ושאתם לא תקבלו את החשבון. במידה ומדובר בביקור פשוט אצל רופא/בדיקות דם/קבלת מרשם לתרופות – הוצאות קטנות,יש לשמור קבלות ולהעביר לחברת הביטוח בצירוף טופס תביעה. במידה ומדובר בפריצה לחדר/כיוס או גניבה – יש לצרף לכתב התביעה את הדוח המשטרתי במידה ומדובר בגניבת דרכון,יש לצרף לכתב התביעה בנוסף לדוח משטרתי גם קבלה מהשגרירות על הנפקת דרכון חדש.



קיצור נסיעה מכל סיבה:


חברת הביטוח כמעט תמיד תזכה את המבוטח על ימי ביטוח שלא נוצלו.במידה וחזרתם מוקדם מהצפוי,יש לשמור את כרטיס הכניסה לארץ שמקבלים בביקורת הגבולות. במידה והוגשה תביעה ,חברת הביטוח לא תזכה על ימים לא מנוצלים.


מספר דגשים לנושא הארכת ביטוח,קיצור נסיעה ותביעות:


-מבוטח אשר הגיש תביעה להחזר הוצאות רפואיות,ייתכן ולא יוכל להאריך תוקף ביטוח,תלוי מה מהות התביעה הרפואית -מבוטח אשר הגיש תביעה להחזר הוצאות וקיצר גם את שהותו, לא יוכל לקבל גם החזר הוצאות וגם החזר על ימי ביטוח אשר לא נוצלו.בתביעות שבהן החזר ההוצאות הרפואיות קטן יותר מאשר ההחזר על ימי הביטוח הלא מנוצלים(במידה וקוצרה הנסיעה), שווה לא לתבוע החזר הוצאות ופשוט לבקש החזר על ימי ביטוח לא מנוצלים. -שווה לעשות קובץ PDF עם סריקה של צילום ת.ז וצילום צ'ק מבוטל ולשלוח לעצמכם במייל,ככה שהמסמכים הללו תמיד יהיו בהישג יד. כמו כן שווה לעשות קובץ נוסף עם סריקה של עמוד התמונה בדרכון ושל הויזה.כל זאת במידה ואבד הדרכון. רוב בתי המלון והגסטהאוסים לא יתנו לכם חדרים ללא דרכון וויזה. -הדגש הבא אינו מחליף עזרה רפואית ואינו מהווה ייעוץ רפואי בכל דרך שהיא. בתי חולים ומרפאות יודעים שהביטוח משלם עבור הטיפולים שלכם.לכן חלקם פשוט 'דוחפים' תרופות וטיפולים שלא לצורך. התרופות במזרח אגרסיביות ולפעמים יכולות אפילו להזיק. לכל חברת ביטוח רצינית יש מוקד סיוע רפואי 24/7 . חובה להשתמש בו.


המלצה חשובה ביותר - תמיד עדיף לרכוש ביטוח דרך סוכן עצמאי מורשה שבקיא בחומר. זה באותה עלות כמו רכישה ישירה. סוכן יכול לקצר עבורכם תהליכים ויתעסק עם כל הבירוקרטיה המעצבנת הזו בזמן שאתם בטיול.


מוקד סיוע רפואי לשוהים בחול למבוטחי : מגדל,הפניקס,מנורה,הראל,שירביט וAIG IMA 97239226380 שיחת סקייפ assistance.ima


מוקד סיוע רפואי למבוטחי פספורטכארד 97298920930 שיחת סקייפ passportcard בנוסף,ישנו מספר חינם מחיוג מטלפון קווי בלבד. לכל מדינה יש מספר משלה,להלן קישור לרשימת כל מספרי הטלפון:


https://www.passportcard.co.il/Content/images/FreeDialNumbers.pdf


מוקד סיוע למבוטחי כלל ביטוח 97239420555 קישור לרשימת מספרי חיוג חינם מכל העולם מטלפון קווי בלבד

https://www.clalbit.co.il/article/Pages/default.aspx?ItemID=b2996e72-9627-4592-bc7d-ec41ca26b10b

33


4 צפיות0 תגובות